background

2015/05/29

DIY ニトリのパイプイスをリニューアル

One day, I found an old pipe stool in our storage room.
So I breathed a new life into it!

わが家の物置き部屋のスミで、古いパイプいすをみつけました。
ニトリで10年前以上に買われたもの。
リメイクで新しく生まれ変わらせてみた♪

Before

After
あ、左手前がちょっとイビツだ。。。


made rough patterns from its actual shape and cut 4 parts out from a rosy corduroy fabric.
When on the earth did I calculate circumference of the circle last?!
More than 2 decades ago I bet!

実物からザックリと型紙を作り、バラ柄のシャツコール地から4つのパーツを裁断しました。
いったい最後にいつ円周なんて計算したかなぁ?20年前以上のはず!




It's perfect for using up my stock of wool which I could not nothing to do with after making a Woldorf doll as my daughter's two-year-old birthday present.
I still can make couple of cushions with rest of them though...

むすめの2歳の誕生日プレゼントにウォルドルフ人形を作って以来、どうにもできなかった羊毛の消費にもなったよ。
まだまだ2、3個(いや、もっと)クッション作れるぐらい残っているけど…


Ta-da!

できた〜



スローペースな自分にスパイスを加えればもう少し頻繁にブログ更新できるかな?と
試行錯誤のうえ、ブログランキングに登録してみました。
「読んだよ〜」の合図にワンクリックおねがいします♪↓

にほんブログ村 ハンドメイドブログへ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿